Projekt Cesty k inkluzi zakončila závěrečná konference

Další vzdělávání Konference Veřejnost

Hovořilo se o zkušenostech se zaváděním inkluzivního vzdělávání, o přínosech i nedostatcích projektu.

Ve čtvrtek 25. dubna se v prostorách Krajského úřadu Plzeňského kraje uskutečnila druhá, závěrečná konference projektu Cesty k inkluzi na téma Perspektivy inkluzivního vzdělávání.

S příspěvky vystoupili odborníci zabývající se tématem inkluze a inkluzivního vzdělávání z různých hledisek. Byli mezi nimi zástupci Národního ústavu pro vzdělávání, neziskových organizací Diakonie Západ a Meta, akademičtí pracovníci Fakulty pedagogické ZČU v Plzni a také zástupce partnerské školy. Účastníci z řad pedagogických pracovníků, akademiků, studentů a zástupců odborné i laické veřejnosti měli příležitost prodiskutovat řadu otázek týkajících se dalšího výhledu v zavádění inkluzivního vzdělávání v praxi, sdílet zkušenosti i příklady dobré praxe či efektivní strategie spojené s aktuálním prosazováním společného vzdělávání v českém školství.

Konference byla rovněž příležitostí zhodnotit tříletou realizaci projektu a zmapovat přínosy jednotlivých aktivit, stejně jako upozornit na jisté rezervy či nedostatky projektu a zároveň uvažovat o dalším směřování spolupráce v rámci naplňování proinkluzivních principů.

Projekt Cesty k inkluzi s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000166 aplikuje změny paradigmatu v přístupu k žákům s potřebou podpůrných opatření při respektování odlišností i práva každého dítěte na vzdělávání ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Cílem je prevence školní neúspěšnosti znevýhodněných dětí a posílení spolupráce mezi školami, rodinami a neziskovými organizacemi. Budou realizovány kroužky a doučování pro žáky, vzdělávací kurzy pro pedagogy, workshopy pro rodiče, posíleny služby školních poradenských pracovišť, podpořeno sdílení dobré praxe.


Galerie


Fakulta pedagogická

Markéta Zachová

01. 05. 2019