V rámci workshopu si mohli účastníci otestovat své
osobní předpoklady pro podnikání a formou interaktivních úkolů se seznámili s jeho
hlavními zásadami. George Deriso jim poradil, jak lépe poznat sám sebe (koncept
Ikagai), jaký typ podnikání zvolit, jaké otázky si klást před a po zahájení
podnikání, jak budovat sociální sítě atd. Zdůraznil význam dobrého načasování,
využití správných příležitostí a nutnost brát v potaz aktuální situaci na
trhu.
Americký lektor George Deriso přijal pozvání na plzeňskou univerzitu od ředitele projektového centra ZČU Jaroslava Šípa v rámci projektu Akcelerace transferu poznatků, který je spolufinancován Evropskou unií. Českou republiku navštívil George Deriso poprvé a za největší přínos pro sebe považuje seznámení s lidmi z odlišné kultury. Je pevně přesvědčen, že týmy kulturně i genderově smíšené mají větší konkurenční výhodu, která spočívá právě v jejich rozmanitosti.
Ze všeho nejdůležitější je však podle něj vědět, kým opravdu jsme. „Jméno a profese nestačí, teprve od hlubokého poznání vlastní identity se může odvíjet naše další cesta, ať už životní či podnikatelská,“ zdůraznil George Deriso. Poznání sebe sama vede člověka k tomu, aby objevil své schopnosti a talent, a pak prožil a uskutečnil to, v čem je nejlepší. „Nebojte se neúspěchu! Je to nejefektivnější způsob, jak se věci naučit a nakonec se stát úspěšným,“ bylo jedno z klíčových poselství George Derisa.
Rámcovou smlouvu o spolupráci s University of Colorado
Boulder, USA uzavřela ZČU letos v červenci. George Deriso přislíbil, že
osobně podpoří konkrétní možnosti spolupráce, o které projeví zájem zástupci jednotlivých součástí ZČU, a
zprostředkuje kontakty na příslušná pracoviště své domovské univerzity.
University of Colorado Boulder
- studuje zde 32000 studentů
- podle časopisu Forbes (2015) patří mezi Top20 nejinovativnějších univerzit na
světě
- má 6 nositelů Nobelovy ceny, z nichž 3 zde přednášejí.
Celouniverzitní |
Romana Suchá, Ivana Kutáčová |
23. 10. 2017 |