Do Laboratoře se mohou přihlásit zavedené firmy, které chtějí svůj projekt posunout dále, ale i jednotlivci s pouhým nápadem. Přihlášené projekty mají přinášet nové řešení konkrétního společenského problému a využívat moderních informačních a komunikačních technologií. Zaměřovat se mohou např. na vzdělávání, rozšiřující přístup ke zdrojům pro osoby ohrožené na trhu práce nebo osoby ohrožené sociálním vyloučením. Podnikatelské nápady také mohou podporovat a rozvíjejí sociální podnikání, komunitní rozvoj či tvorbu pracovních příležitostí.
Doposud Laboratoř Nadace Vodafone podpořila 39 projektů, z nichž třetina je dlouhodobě ekonomicky udržitelná. Jednalo se například o projekt Rekola zaměřený na sdílení jízdních kol na základě jednoduché aplikace, portál Darujeme.cz, který neziskovkám i dárcům zpřístupňuje důvěryhodné a přehledné prostředí pro pro online dárcovství, či aplikaci BlindShell, která zpřístupní zrakově postiženým uživatelům telefony s operačním systémem Android.
Z přihlášených bude vybráno až 50 projektů, které postoupí do dalších fází projektu. Zkušení mentoři postupně jednotlivé týmy provedou celým procesem tvorby sociálního produktu až po vstup na trh a zprostředkování kontaktů na investiční komunitu a zajištění startovního financování.
Více informací zájemci najdou na webu projektu, kde je možné se také přihlásit.Celouniverzitní |
Hana PRAŽÁKOVÁ |
25. 10. 2017 |