Němečtí studenti se učili na ZČU češtinu

V rámci projektu Studykom přijelo 25. února do Plzně dvanáct studentů z Technische Hochschule Deggendorf a Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, které zde čekal týdenní intenzivní jazykový kurz češtiny. Fakulta tou dobou také hostila německého lektora, jenž přijel diskutovat studentské záměry v rámci soutěže IvestDay.

Cílem jazykového kurzu bylo prvotní seznámení s češtinou a základními frázemi potřebnými pro domluvu každého návštěvníka České republiky. Studenti zároveň získali významný základ pro studium češtiny, ve kterém mohou pokračovat v navazujících kurzech na svých mateřských univerzitách.

„Kromě jazyka byli účastníci kurzu seznámeni i s českou kulturou a prostředím města,“ říká koordinátor projektu Petr Janeček z Fakulty ekonomické. „Vyjma stmelujících a uvítacích aktivit v kampusu jsme studentům ukázali historické centrum města, jeden den strávili v duchu pivovarské tradice prohlídkou historického podzemí a Plzeňského Prazdroje,“ dodává Janeček.

Čeština je pro cizince velmi náročná, což potvrzovali sami i účastníci týdenního pobytu. „Na začátku studia cizího jazyka, obzvláště tak odlišného od jazyka mateřského, je určitě výhodou možnost intenzivní výuky přímo v dané zemi,“ doplňuje lektor kurzu Michal Vaněk z Ústavu jazykové přípravy. Účelem akce bylo připravit studenty na další výuku českého jazyka a podnítit v nich zájem o češtinu.

Konzultace studentských projektových záměrů s německým lektorem

Na konci pracovního týdne Fakulta ekonomická v rámci projektu Studykom hostila dalšího z německých partnerů. Tentokrát jím byl lektor Alexander Herzner, který přijel diskutovat a lektorovat studentské záměry v rámci společné soutěže studentských projektových záměrů IvestDay, jež je také zařazena mezi aktivity projektu. Studenti zde pilovali své záměry pomocí metody canvas. Díky práci v malé skupině tak měli příležitost využít osobní konzultace s expertem, který se problematikou založení podnikání zabývá na své domovské univerzitě OTH Amberg-Weiden.

Kromě podnikatelských dovedností si studenti vyzkoušeli i schopnosti vysvětlit svoje záměry a myšlenky v cizím jazyce a obhájit si své postoje, což jim může pomoci při školním a následně finálovém kole soutěže InvestDay. „Nápady byly velice pestré a opravdu pečlivě připravené. Je vidět, že studenti věnují soutěži velkou pozornost. Doufám, že se jim bude dařit stejně dobře připravit podnikatelské plány i dále v praxi,“ hodnotí práci se studenty Alexander Herzner.

Projekt Studykom se snaží různými způsoby podporovat kompetence studentů v oblasti podnikání v česko-německém příhraničním prostoru a tím zlepšit jejich uplatnitelnost na trhu práce. Bližší informace o již proběhlých akcích i těch budoucích je k dispozici na webových stránkách projektu.

Galerie


Fakulta ekonomická

Ivana Kutáčová

12. 03. 2018