Nová studentská formule obstála na závodech ve Velké Británii

Studentský Racing Team Pilsen se ve dnech 14.–18. 7. zúčastnil mezinárodního závodu Formula Student ve Velké Británii. V konkurenci 110 univerzitních týmů skončil na výborném 22. místě.

Na slavném okruhu Silverstone závodilo 110 univerzitních týmů z 30 zemí. Závodníci ze Západočeské univerzity v Plzni tak měli možnost setkat se s více než 3000 studenty z celého světa. Tým získal celkem 490,7 bodů z možného 1000 a celkově se umístil na 22. místě.

První závodní den byl vůz podroben tzv. technické prohlídce, ve které musí splnit veškerá pravidla, stanovená asociací Formula Student. Vůz prošel až na několik drobných nedostatků bez problémů. Závady bylo však možné snadno opravit na místě. Šlo například o špatně uchycenou baterii či vedení brzdové hadice příliš blízko hnacího řetězu. Ve statické části závodů tým vybojoval celkově 195,06 bodů. Nejlepšího umístění dosáhl v disciplíně „Design“, kde se umístil na 23. místě s počtem 110 bodů.

V dynamické části závodů tým získal 295,64 bodů. Největším úspěchem v této části byl výsledek v akceleraci na 75 m, kde čas 4,165 s stačil na 11. místo. Mezi vozy byly však i týmy s elektrickým pohonem všech kol, které u tohoto typu disciplíny dosahují výrazně lepších výsledků. Nejrychlejší, a tedy i vítězný čas elektrické formule byl 3,78 s. Mezi formulemi se spalovacími motory se plzeňský tým zařadil na třetí místo. 

V poslední disciplíně, kterou byla Endurance (závod na 22 km), tým nasbíral největší počet bodů, a to i přesto, že ho provázely problémy s poklesem tlaku paliva. To mělo za následek snížení maximálního výkonu vozu, a tím i prodloužení času kol. Přes všechny tyto problémy se týmu však podařilo celý závod úspěšně dokončit.

Nyní se členové připravují na další závod, který bude probíhat 18.–21.8. 2016 v maďarském Györu.

Novou závodní formuli UWB03 slavnostně představil 30. června studentský tým složený z 25 studentů z fakult strojní, elektrotechnické, ekonomické a fakulty designu a umění Ladislava Sutnara. Nová formule je oproti minulému modelu výrazně lehčí, modernější, a tím i konkurenceschopnější. S návrhem monopostu začal tým již na podzim loňského roku, první součástky šly do výroby v lednu, kdy odstartovala i samotná výroba vozu. Poprvé na soutěžní okruh vyrazila nová formule právě v červenci do Velké Británie.

Galerie


Fakulta strojní

22. 07. 2016