Studenti ekonomické fakulty vyrazili v rámci semestrálního kurzu na Marquette University

Již po jedenadvacáté spolupracovali studenti Fakulty ekonomické ZČU a Marquette University na projektech v rámci společného semestrálního kurzu. Letošním tématem, na kterém pracovalo deset českých studentů, bylo význam brandu v globalizovaném světě.

Cílem kurzu je umožnit studentům obou univerzit poznat ekonomické prostředí a další specifika druhé země. Studenti v kurzu zpracovávají případové studie zaměřené na podnikové prostředí ve svých zemích. S tím souvisí poznávání tamějšího prostředí, spolupráce s podniky a komunikace s jejich zástupci, vyhledávání potřebných informací, jejich zpracování, týmová spolupráce a prezentace dosažených výsledků.

První část kurzu probíhala v Plzni na ZČU a druhá část v Milwaukee na Marquette University (Wisconsin, USA). V průběhu celého semináře (jak na území ČR, tak v USA) je studentům v rámci odborných přednášek a doprovodného programu prezentováno podnikání a život jak v Česku, tak v USA z rozličných úhlů pohledu (ekonomického, kulturního, sociálního, historického atd.). Američané tak mohli letos na návštěvě v ČR poznat např. prostředí firem Bohemia Sekt, ČSOB, Moser, Manpower nebo Kačaba. Čeští studenti se zase seznámili s firmami Johnson Controls, Manpower, Harley Davidson nebo Stone Creek Coffee.

Pobyty v ČR a USA vždy doprovázel bohatý kulturní i společenský program. Během pobytu studenti prostřednictvím fakultního Facebooku a YouTube reportovali o programu, který absolvovali a je možné tyto zprávy a videoklipy zhlédnout.

V letošním akademickém roce proběhl pobyt amerických studentů v ČR na jaře, od 11. do 19. března, čeští studenti se do USA vypravili od 21. dubna do 1. května. Pokračování spolupráce se předpokládá i v příštím roce.

Video


Galerie


Fakulta ekonomická

Jiří Preis, Michal Mičík

26. 05. 2017