V rámci projektu Cesty k inkluzi se v úterý 23. 10. 2018 v plzeňské MOVING STATION uskutečnil další ze seminářů o inkluzivním vzdělávání pro studenty Fakulty Pedagogické ZČU. Tentokrát na téma Inkluze a umění. Studenti si pod vedením lektorky Dany Moree, vysokoškolské učitelky FHS UK, antropoložky, publicistky, propagátorky multikulturní výchovy, aktivistky a divadelnice, vyzkoušeli techniky takzvaného boalovského divadla utlačovaných jako nástroje terénní praxe i sociální změny.
Seminář doplnil doprovodný program – inscenace Řvi potichu, brácho! souboru IDI klub Gymnázia Františka Křižíka v Plzni, která představila drama rodiny s autistickým synem, jejíž členové hledají rovnováhu mezi pomocí druhému a právem na vlastní život.
Setkání se účastnilo celkem 110 studentů učitelství (27 z nich se aktivně zapojilo do semináře, dalších 83 studentů zhlédlo pouze představení). V závěru večera proběhla diskuze o inscenaci a tvorbě na ní.
Projekt Cesty k inkluzi s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000166 aplikuje změny paradigmatu v přístupu k žákům s potřebou podpůrných opatření při respektování odlišností i práva každého dítěte na vzdělávání ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Cílem je prevence školní neúspěšnosti znevýhodněných dětí a posílení spolupráce mezi školami, rodinami a neziskovými organizacemi. Budou realizovány kroužky a doučování pro žáky, vzdělávací kurzy pro pedagogy, workshopy pro rodiče, posíleny služby školních poradenských pracovišť, podpořeno sdílení dobré praxe.
Fakulta pedagogická |
Eva Gažáková, Markéta Zachová |
31. 10. 2018 |