Vstup: po přihlášení
Určeno pro: studenti, zaměstnanci
V tomto semináři definujeme základní charakteristiky autismu. Pozornost zaměříme na zmapování těch, které ovlivňují, jak autistické děti a dospělí vidí, zakouší a přemýšlejí o světě kolem sebe. Prozkoumáme, jak se jejich zvýšená citlivost na podněty z okolí a jejich specifický způsob zpracovávání informací může promítat do silných stránek a mimořádných dovedností a zároveň i do stresu a úzkosti, které spolu s tím často pociťují. Přednáška bude na místě tlumočena z anglického do českého jazyka.
V návaznosti na seminář Odlišné myšlení se budeme zabývat tím, jak může metoda SPELL pomoci efektivně reagovat na projevy autismu. Ukážeme si, že metoda SPELL je užitečná pro všechny, a prozkoumáme, proč je zvlášť přínosná pro práci s lidmi s poruchou autistického spektra. Přednáška bude na místě tlumočena z anglického do českého jazyka.
V semináři budeme diskutovat o způsobech překonávání potenciálních bariér spojených se studiem autistických studentů na vysoké škole, případně i studentů s jinými specifickými potřebami, jako např. s ADHD nebo dyspraxií. Přístupnost VŠ studia probereme jak z hlediska plnění akademických povinností spojených se studiem ve vybraném studijním programu, tak i z hlediska sociálního začleňování a emoční pohody těchto studentů. Prozkoumáme některé strategie, které byly ověřeny na University of Kent a shledány jako užitečné pro podporu učení a duševní pohody studentů s potížemi při zpracování informací a při zvládání senzorického přetížení, stresu a úzkosti. Přednáška bude na místě tlumočena z anglického do českého jazyka.
Přednášky jsou určeny studentům všech oborů FPE, pedagogickým pracovníkům z praxe, pracovníkům organizací sociálních služeb pro děti a dospělé s poruchami autistického spektra a všem těm, které problematika autismu zajímá.
Přednášky jsou zdarma, je však nutné se přihlásit.
Celouniverzitní |
Jakub Truneček |
17. 10. 2019, 09:00 |