Jaký je pohled mladé generace výtvarníků na image České republiky?

Ve středu 24. ledna byla slavnostně otevřena výstava CzechImage. Výstavní projekt vznikl ve spolupráci Českých center a ateliéru Grafický design navazujícího magisterského programu, jenž na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara vede Kristina Fišerová. 

Výstava CzechImage, která v pražské Galerii Českých center bude k vidění až do 15. března, je prvním z projektů, který Česká centra připravila při příležitosti oslav stého výročí naší republiky. Cílem projektu je získat pohled mladé generace na současnou image České republiky. Přinést by měl odpovědi na otázky: Jak vidíme sami sebe, jak nás vidí a hodnotí v zahraničí? Na co jsme hrdí, co nás charakterizuje a čím jsme jedineční?

Spolupráce ateliéru Grafický design s Českými centry začala již minulý rok, kdy studenti prezentovali své plakáty a koncept výstavy delegaci z Českých center. Ta vybrala vizuál připravované výstavy od katalogu, pozvánky, plakátu až po celou koncepci instalace výstavy, jenž je postavený na ilustracích studentky Martiny Scholleové a typografickém zpracování studenta Martina Kadlece. Ocenění tvůrci vizuálního stylu výstavního projektu mají možnost do konce letošního roku vyjet na týdenní stáž do jednoho z libovolných evropských měst od Paříže, Barcelony, Milána, Vídně přes Stockholm a Bukurešť až po Moskvu. Další studentkou, která získala možnost vycestovat do zahraničí, je Lucie Marková. Ta pro změnu zvítězila s logem CzechImage.

 „Nechtěla jsem, aby studenti, když dávají nějakou osobní výpověď o České republice, na to téma hleděli okem sarkastickým a snažili se vypíchnout to, co je špatné a všechno ironizovali. Ale právě naopak snažili se najít to krásné a to, na co jsou hrdí. O tom výstava v Galerii Českých center je,“ vysvětluje svůj záměr kurátorka výstavy Kristina Fišerová.


Foto: Anna Pleslová (Galerie Českých center)

Galerie


Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara

Lenka THOMAYER OPATRNÁ

26. 01. 2018