Západočeská univerzita láká uchazeče novými webovými stránkami

Tisková zpráva Univerzita Veřejnost

Západočeská univerzita v Plzni (ZČU) spustila na začátku března nové webové stránky. Mají atraktivní vzhled a především jednodušší a přehledně uspořádaný obsah, umožňující snadnou orientaci. Prostřednictvím webu chce univerzita oslovit zejména uchazeče o studium.

„Webové stránky chápeme jako významný marketingový nástroj. Skupina, kterou jako univerzita chceme oslovit a zaujmout především, jsou uchazeči o studium. Zároveň ale naším cílem bylo, abychom vytvořili příjemné webové prostředí, kde každý návštěvník bez problémů najde hledanou informaci,“ říká rektor Západočeské univerzity Miroslav Holeček. Poukazuje na to, že i přes svoji členitost musí univerzita efektivně promlouvat nejen k uchazečům, ale i studentům, zaměstnancům, firmám a veřejnosti. „Při vzniku nového webu jsme se řídili výsledky testování cílových skupin,“ dodává rektor.

Nové webové stránky Západočeské univerzity www.zcu.cz jsou proto přehledné, mají jednodušší obsah a jsou uživatelsky přívětivé. Vzhledem k tomu, že dosavadní web prošel výraznější změnou naposledy v roce 2012, bylo cílem stránky zmodernizovat nejen vizuálně, ale i technicky. Důležitou vlastností je tedy responsivita – zobrazení je optimalizováno pro všechny druhy zařízení.

Západočeská univerzita nový web představuje v době, kdy je přijímací řízení v plném proudu a uchazeči mají na podání přihlášky ještě měsíc i více. Zcela nová struktura webu obsahuje také nové nástroje, určené právě uchazečům. Nejdůležitější z nich je katalog oborů, který poskytuje kompletní přehled o všech nabízených studijních oborech a programech. Zájemci mohou v katalogu velmi snadno vyhledávat podle zadaných kritérií, rychle najít obory, které je zajímají, a zjistit o nich vše potřebné.

Nové stránky jsou také úzce provázány s univerzitním zpravodajským portálem Info, a zprostředkují tak veřejnosti, studentům i zaměstnancům aktuální informace o dění na ZČU.

Práce na novém webu trvala přibližně rok a půl. Návrh informační architektury provedla společnost Deloitte Anayltics, přičemž vycházela z analýzy dosavadních webových stránek, dotazníkového šetření a skupinových rozhovorů s uživateli a testování na určených cílových skupinách. Technické realizace se ujala firma Agionet ve spolupráci s Centrem informatizace a výpočetní techniky ZČU. Vzhled shodný s tím, jaký má nyní univerzitní web, v budoucnu získají také weby fakult a dalších pracovišť.

Intenzivní zaměření ZČU na uchazeče je patrné nejen z nových webových stránek, ale také z kampaně Směr ZČU, kterou univerzita spustila koncem ledna na Facebooku a Instagramu. Její hlavní tváří je herečka plzeňského Divadla J. K. Tyla Kateřina Falcová, která ve dvou propagačních videích a na fotografiích představuje všech devět fakult Západočeské univerzity i samotnou univerzitu. Mottem kampaně, jež budoucí studenty vyzývá „Zůstaňte sami sebou a ukažte nám svoji jedinečnost!“, je hashtag #taktopodej. Půlminutový i čtyřminutový příběhový spot s Kateřinou Falcovou ukazují Západočeskou univerzitu jako rozmanitou paletu příležitostí, z nichž si mohou uchazeči vybírat. Kratší video oslovilo na sociálních sítích během několika dní 36 000 lidí, delší video získalo během necelého týdne přes 6000 zhlédnutí, začalo se šířit sdílením. Na výrobě kampaně pro uchazeče, jejíž součástí je i samostatný web směr.zcu.cz, se podíleli zaměstnanci i studenti napříč všemi součástmi Západočeské univerzity.

Celouniverzitní

Pavel KORELUS

06. 03. 2019