Konference Učitel IN přivítala na ZČU nadšence pro smysluplné využití technologií ve vzdělávání

Konference Univerzita Veřejnost

Mezi lektory byly i děti, které představovaly své nápady, nechyběli ani odborníci ze zahraničí, kteří se dělili o cenné zkušenosti.

Jubilejní 5. ročník konference UČITEL-IN přilákal do kampusu Západočeské univerzity v Plzni na Borech více než 150 pedagogů a nadšenců pro smysluplné využití technologií ve vzdělávání. V prostorách budovy Fakulty elektrotechnické tak v sobotu 19. října čekala řada atraktivních přednášek, a návštěvníci z celé České republiky měli možnost zúčastnit se i praktických workshopů. Konference se konala pod záštitou rektora Západočeské univerzity v Plzni Miroslava Holečka a primátora města Plzně Martina Baxy, který spolu s proděkanem Fakulty elektrotechnické Jiřím Tupou pronesl úvodní slovo.

I letos byly mezi lektory konference děti, které učitelům prezentovaly své kreativní nápady, zkušenosti a projekty s využitím digitálních technologií. „Workshopy dětí pro učitele jsou naprosto skvělým nápadem pořadatelů konference Učitel IN. A vzhledem k plným učebnám i velmi úspěšným,“ shrnula blok dětských workshopů Michaela Voltrová, jejíž dcera Vendula, studentka sekundy Gymnázia na Mikulášském náměstí v Plzni, zde sama představila možnosti programování vlastních her v MakeCode Arcade, které je pak možné hrát na mobilu, tabletu, prohlížeči nebo ruční konzoli.

Dopolední program konference tvořily opět přednášky pozvaných hostů, v odpolední části se lektoři snažili ukázat nové aplikace nebo činnosti, které si pak účastníci mohli sami vyzkoušet. Celkem bylo připraveno 26 workshopů. „Vybral jsem si workshopy o tématech, o kterých nic nevím. A Vojtěch Gybas mi na workshopu o výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ukázal, že nevím skoro nic ani o svém iPhonu. Jsem nadšen a rozšířil jsem si obzory tam, kde jsem to vůbec nečekal,“ řekl k odpolednímu programu Daniel Pražák, místopředseda Iniciativy Otevřeno a učitel na Gymnáziu Přírodní škola v Praze.

Pořadatelé konference také letos přivítali hosty ze zahraničí. Mark Burke, absolvent Royal College of Music v Londýně a zakladatel společnosti Charanga, která je již přes dvě desetiletí na špičce vývoje a inovací v oblasti hudebního vzdělávání a jejíž oceňovanou platformu využívá 35 000 učitelů, hovořil o proměně hudebního vzdělávání na anglických školách. Daniel Chagas, brazilský profesor a výzkumník v Laboratoři výzkumu a inovací na Universidade de Fortaleza představil programování a práci s roboty pomocí webů Code.ORG a Open Hardware nebo nástroje Arduino. Předvedl ale i svůj vlastní projekt nazvaný Code Domino, levnou a replikovatelnou platformu k tréninku počítačového myšlení, která je vhodná i pro školy s nižším rozpočtem.

Součástí konference UČITEL-IN bylo také slavnostní otevření DIGIcentra Elixíru v Plzni v pátek 18. října. Plzeňské DIGIcentrum je páté v České republice a je to prostor otevřený všem nadšeným učitelům, kteří chtějí využít možností moderních technologií ve vzdělávání a rádi se vzájemně podělí o zkušenosti. Své místo našlo na Západočeské univerzitě v Plzni, v nově vybudované multimediální učebně UL 601 v šestém patře budovy Fakulty strojní.

Další ročník konference je naplánován na 10. října 2020.

Konference byla zařazena mezi akce iniciativy Codeweek a věnovala se rovněž popularizaci témat a výstupů projektů Podpora rozvoje digitální gramotnosti (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366) a Podpora rozvíjení informatického myšlení – PRIM (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322). Přednášky Marka Burkeho a Daniela Chagase byly podpořeny z prostředků ESF projektu Západočeské univerzity v Plzni (CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002287).

                                                        
              

Galerie


Celouniverzitní

Jakub Truneček

25. 10. 2019


Začal druhý ročník krajské jazykové soutěže KONTEXT

Soutěž Studenti Veřejnost

Celouniverzitní

06. 11. 2019

Studentka Fakulty ekonomické prezentovala výsledky hodnocení festivalu Industry Open 2019

Festival Spolupráce Studenti

Fakulta ekonomická

31. 10. 2019

Studenti Fakulty ekonomické se vydali po Stopách udržitelného rozvoje v česko-bavorském pohraničí

Spolupráce Studenti Univerzita

Fakulta ekonomická

31. 10. 2019