Od tohoto týdne mohou diváci Západočeské televize ZAK
sledovat krátké videokvízy zaměřené na zajímavé a zábavné odborné problémy.
Cílem videokvízů je během všedních pracovních dnů vybídnout ke zpomalení
a zamyšlení nad odbornými tématy, která jsou zpracována populárně naučnou
formou. „Snažili jsme se vybrat poutavá a zajímavá témata, někdy čistě
odborná, někdy celkem zábavná. Cílem je propagovat obory, ve kterých je na
Západočeské univerzitě v Plzni možné studovat učitelství,“ říká
proděkanka pro vnější vztahy pedagogické fakulty ZČU Michaela Voltrová.
První videokvíz je kromě TV ZAK ke zhlédnutí již dnes i
na youtube Fakulty pedagogické, další budou přibývat „Diváci se
například dozví, jak vzniklo úsloví kujme pikle, zda je možné vařit vodu
v papírové nádobě, ale třeba také to, čemu se v Plzni říkalo
maskovaná milenka nebo že nadávka hajzl má naprosto mírumilovný původ,“ pokračuje
proděkanka.
I když příprava učitelů je na ZČU doménou zejména Fakulty
pedagogické, probíhá i na Fakultě filozofické a Fakultě aplikovaných věd. Do
projektu, který odlehčenou formou láká ke studiu učitelství, se proto zapojily
všechny fakulty na ZČU připravující učitele. „Prostor dostala všechna
pracoviště, která se na naší univerzitě věnují přípravě učitelů. Jsou
prezentovány i matematické či fyzikální problémy, na kterých se podílela
pracoviště z Fakulty aplikovaných věd, a kolegyně a kolegové
z Fakulty filozofické přinesli téma týkající se francouzštiny. Projekt
ukazuje, že příprava učitelů je celouniverzitní záležitost, a to je pohled,
který bychom chtěli dále rozvíjet,“ vysvětluje děkan fakulty Pavel
Mentlík.
„ZAK bude videokvízy vysílat až do dubna, což je pro nás
zásadní, protože jaro bude jako každoročně obdobím důležitým pro naše uchazeče.
Celkem bude odvysíláno 25 videí, která budou po odvysílání prezentována na
sociálních sítích,“ dodává Michaela Voltrová.
Fakulta pedagogická si celkově na nezájem uchazečů o studium
nemůže stěžovat. Zvláště na některé obory, například na studium angličtiny, se
hlásí několikanásobně více zájemců, než může fakulta přijmout. O učitelství
přírodovědných a technických oborů je však zájem menší a vedení fakult
připravujících učitele se i takto snaží tento trend změnit. Vedení plzeňské
pedagogické fakulty také doufá, že prostřednictvím vysílání TV ZAK a sociální
sítích osloví více zájemců o studium v Karlovarském kraji, kde je učitelů
nedostatek.
Fakulta pedagogická |
Pavel KORELUS |
11. 11. 2021 |