Amazing Business School má další absolventy

Studenti

Katedra podnikové ekonomiky a managementu Fakulty ekonomické pořádá jedinečný předmět ve spolupráci s Centrem podnikání a udržitelnosti už tři roky.

Na začátek krátké vysvětlení, co Amazing Business School (ABS) představuje. Jde o vůbec nejrychlejší podnikatelský kurz, který zvládne studenty významně posunout v plánování a rozvíjení podnikatelských nápadů. 

Tento předmět pořádá katedra podnikové ekonomiky a managementu Fakulty ekonomické ZČU ve spolupráci s Centrem podnikání a udržitelnosti již třetím rokem a u studentů i lektorů je velmi oblíbený. Nemalý podíl na tom má originální prostředí, vyučuje se totiž v jedoucím vlaku.

Ve dnech 31. 10. až 2. 11. přejeli účastníci se svými lektory až na druhu stranu republiky, zastavili se v Brně, Ostravě a Praze a během cesty zpracovali čtyři projekty v duchu design thinkingu.

Celý kurz započal ale o čtrnáct dní dříve úvodní schůzkou, kde se letošní skupina ABS seznámila, rozdělila do týmů a začala přemýšlet nad tématy svých projektů. Když se tak poslední říjnové ráno sešli na vlakovém nádraží v Plzni, měli už jasnou představu o tom, s kým budou následující tři dny spolupracovat. A že před nimi leželo hodně úkolů, dokazuje i harmonogram kurzu, ze kterého lze vypíchnout Value Proposition Canvas, Lean Canvas, kreslení prototypů a typického zákazníka, plánování financování a také marketingových aktivit.

První den byl cílem Impact hub v Brně, který si připravil prezentaci svých aktivit a také poskytl zázemí pro prezentace Lean canvas. Druhý den se skupina přesunula do ostravského Inovačního centra, kde čekal příjemný oběd a hlavně první prezentace projektů. Třetí den, na cestě z Ostravy do Prahy, byl ve znamení dokončování projektů. Týmy totiž na půdě Vysoké školy ekonomické čekalo velké finále. Veškerou svou práci prezentovali před externími lektory.

A jaké nápady se během letošní ABS rozvinuly? Aplikace “Tutovky” pro Plzeňáky, která svým uživatelům přináší aktuality z dění ve městě ze sportovní, kulturní i gastronomické oblasti. Seznamka “MeYou” pracující s virtuální realitou, v níž je možné se anonymně a bez předsudků potkat s možným partnerem. Investiční sociální síť “Potion.io” k propojení zkušených i začínajících investorů. A v neposlední řadě aplikace pro labužníky “Foody” umožňující najití vhodné restaurace přesně podle chutí návštěvníků a zároveň propagaci pro restaurace.

Celý kurz byl velice intenzivní, ale přinesl všem zúčastněným neuvěřitelné množství zkušeností a znalostí, které jistě uplatní nejen během studia, ale především při plánování vlastních podnikatelských záměrů. 

Galerie


Fakulta ekonomická

Andrea Nádvorníková

10. 11. 2022