V Evropě a celém světě se proměňuje výuka ve školách směrem k většímu důrazu na digitální gramotnost a rozvoj informatického myšlení. Fakulta pedagogická (FPE) Západočeské univerzity v Plzni (ZČU) připravuje svoje studenty v souladu s nejnovějšími trendy v této oblasti, zapojila se do velkých celorepublikových projektů zaměřených na přípravu nových učebnic a vzdělávacích materiálů a vybavila se nejmodernější technikou.
Robotické hračky a stavebnice nebo brýle pro virtuální realitu – takové pomůcky využívají při své přípravě na praxi na Fakultě pedagogické ZČU budoucí učitelé informatiky. Fakulta řadu z nich pořídila v uplynulých třech letech. Využila k tomu projekty Podpora rozvoje digitální gramotnosti a Podpora rozvíjení informatického myšlení – PRIM.
Digitální gramotnosti i školní robotice se pracovníci katedry výpočetní a didaktické techniky věnují již řadu let. Byli proto osloveni, aby se podíleli na přípravě nových učebnic informatiky, digitálních vzdělávacích materiálů i kurzů pro učitele, které v celé České republice v blízké době nastartují změny ve výuce informatiky. Studenti fakulty díky tomu mají k dispozici nejnovější materiály, podílejí na jejich přípravě i testování a z fakulty tak vycházejí připraveni na nové přístupy k výuce informatiky.
„O naše absolventy učitelství informatiky je v regionu velký zájem, uplatnění naleznou jako učitelé, koordinátoři ICT, lektoři nebo specialisté na e-learning. Mohou také pokračovat v doktorském studiu a využít mnoha projektů spolupráce Západočeské univerzity se zahraničními vzdělávacími institucemi,“ říká Lucie Rohlíková z katedry výpočetní a didaktické techniky FPE, před nedávnem oceněná Ministerstvem školství ČR za vynikající vzdělávací činnost na vysoké škole.
Fakulta pedagogická |
|
17. 12. 2019 |