Vstup: volný
Výstava je výsledkem spolupráce ateliérů Vizuální komunikace, vedeného Františkem Stekerem, a Grafický design, jehož vedoucí je Ditta Jiřičková, a Ivany Sutnarové, která je iniciátorkou projektu. Co dokáže reklama? představí působivou, pětimetrovou dvojjazyčnou časovou linii Miroslava Sutnara, navrženou studentkou Kristýnou Dufkovou, nebo animované pohybové plakáty, které reflektují originální Sutnarovy návrhy. Především návštěvníci uvidí široký výběr autentických materiálů Miroslava Sutnara z archivu Ivany Sutnarové.
Miroslav Sutnar (1902-1987) byl jedním z prvních československých odborníků na reklamu.
Stál u zrodu Reklamního klubu československého i Spolku komerčních inženýrů, byl dlouholetým šéfredaktorem časopisu ORO, autorem slavných reklamních kampaní pro firmy BSA, JAWA či BAŤA, ale také spoluautorem Programu poválečné očisty Prahy a státně propagačního projektu Startujeme do dvouletky.
Osudnou se mu v padesátých letech minulého století stala až organizace Stálé výstavy čs. stavebnictví, která znamenala nejen ukončení jeho aktivní reklamní činnosti, ale především zatčení a dlouholeté věznění na sklonku padesátých let.
Jako ředitel nakladatelství a vydavatelství Politika byl také přímým účastníkem mnoha zlomových okamžiků československých dějin a své osobní zkušenosti zaznamenal v souboru deníků, které jsou významnou součástí jeho písemné pozůstalosti a neocenitelným zdrojem informací pro další generace.
Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara |
Lenka Thomayer Opatrná |
05. 08. 2020, 18:00 |