covid-19 Univerzita Zaměstnanci
Při zajištění asynchronní výuky se učitel a student připojují
do on-line systému flexibilně v časech, které jim jednotlivě vyhovují. Učitel
zpravidla připraví texty či odkazy na primární zdroje, zadání úkolů pro
jednotlivce či skupiny studentů, otevře odborně či organizačně zaměřená
diskusní fóra atd. Výhodou speciálních systémů pro řízenou výuku online (např.
LMS Moodle, LMS Unifor, Google Classroom apod.) je možnost soutředit obsah i
komunikaci v rámci výuky do jednoho prostředí a monitorovat postup a výsledky
studentů.
Pro synchronní výuku, kdy se do on-line prostředí připojují
vyučující i studenti současně a komunikují s pomocí chatu, audio nebo
videokonference, pracují se sdílenou obrazovkou apod., lze využít také několik
systémů, a to od systémů vhodných pro individuální konzultace nebo komunikaci s
malou skupinou studentů jako je např. Skype nebo Messenger, přes pokročilejší
systémy umožňující realizaci webinářů pro větší počet studentů (např. Google
Meet, Adobe Connect či Microsoft Teams) po možnost realizovat přednášku pro
neomezený počet uživatelů přes Youtube.
Celouniverzitní |
Šárka Stará |
11. 03. 2020 |