Obě Ceny děkana FPE letos putovaly na jazykové katedry

Studium Úspěchy Zaměstnanci

Fakulta pedagogická vypsala na jaře druhý ročník soutěže o Ceny děkana za mimořádný počin ve výuce a ve výzkumu. I přes oborově různorodé nominace získali obě ceny zástupci kateder, které se věnují cizím jazykům.

Nominace na Cenu děkana FPE za mimořádný počin ve výzkumu, které podávají akademičtí pracovníci fakulty, byly i letos oborově rozmanité. Ve vítězství je proměnili Gabriela Klečková a Justin Quinn z katedry anglického jazyka za editorství monografie Anglofonní literatura v přípravě učitelů druhého cizího jazyka (nakladatelství Routledge). Jak stojí v nominaci, kniha „představuje nové způsoby využití literatury a obecněji kultury v programech připravující budoucí učitele anglického jazyka. Nové pojetí literatury v takovýchto programech vychází z transnacionálního přístupu s cílem podpořit interkulturní kompetenci, respektive interkulturní povědomí budoucích učitelů jazyků“.

Další dvě nominace zastupovaly zcela odlišné obory. Tomasz Gabryš z centra tělesné výchovy a sportu ji získal za vedení výzkumného týmu v kinantropologii, jenž v roce 2021 stál za pěti články v časopisech indexovaných databází Web of Science. Jiří Stočes z katedry německého jazyka pak získal nominaci za spoluautorství dvojjazyčné monografie Jan ze Štiboře. Úředník, literát, mýtus.

Na Cenu děkana FPE za mimořádný počin ve výuce mohou na rozdíl od ceny za výzkum nominovat své vyučující pouze studenti. O to cennější odměnou za práci však tato nominace pro akademiky je. Letos byly nominovány čtyři kolegyně z uměleckých kateder, z katedry německého jazyka a centra biologie, geověd a envigogiky. Vítězkou se stala rakouská členka katedry německého jazyka Ioana-Cristina Capatu, nominovná za vedení divadelního kurzu v německém jazyce, v rámci kterého byla i v době online výuky sepsána, nazkoušena a později i uvedena originální divadelní hra v německém jazyce.

Další nominace patřila Marii Slavíkové z katedry hudební výchovy a kultury za zajištění náročných hudebních předmětů v online prostředí v době koronavirové krize. Za výjimečný přístup v rámci předmětů CBG/ODGS a CBG/ODGZ, zejména za individualizovaný přístup ve výuce, získala nominaci také Markéta Kuberská z centra biologie, geověd a envigogiky, poslední nominovanou pak byla Monika Plíhalová z katedry výtvarné výchovy a kultury za zvládnutí výuky výtvarně-výchovných předmětů v době koronavirové krize.

Děkan fakulty oběma vítězkám i všem nominovaným gratuluje a věří, že jejich práce bude zajímavou inspirací nejen pro studenty fakulty.

Fakulta pedagogická

Michaela Voltrová

03. 05. 2022